יום חמישי, 26 במאי 2011

חמה או לבנה -אורי אלבז ח6





6.א.

()-בנימין זאב תאודור הרצל היה עיתונאי ,משפטן, סופר, מחזאי ופוליטיקאי יהודי, יליד בודפשט. זכה בעם ישראל לכינוי "חוזה המדינה", הוגה רעיון הציונות המדינית ומייסד הציונות כתנועה לאומית מדינית.

-דוד בן-גוריון היה ראש ההנהגה של "המדינה שבדרך", המוביל והדוחף להקמת מדינת ישראל, אשר עמד בראש מייסדיה, ולאחר שקמה הנהיגהּ כיהן כראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של מדינת ישראל והיה מראשי המנהיגים של תנועת העבודה הציונית.

אני הייתי נותן את התואר חמה לבנימין זאב הרצל כוון שבדיוק כמו משה הוא זה שעשה את כל העבודה ואת כל המסעות של לדבר עם מנהיגי העולם שיעזרו ויתמכו בהקמת המדינה ובדיוק כמו משה הוא לא זכה לראות את הקמת המדינה.(מת ב1904).

אני הייתי נותן את התואר לבנה לבן גוריון מכוון שרק לאחר כל המאמצים של הרצל בן גוריון היה יכול לתרום כה רבות להקמת המדינה. וגם בגלל שהסדר הלוגי מתאים פה בדיוק כמו המקרה של יהושע ומשה(אחד עושה את כל המאמצים של ההתחלה והשני ממשיך את דרכו {גם עם קשיים כמובן})

()-ד"ר מרטין לותר קינג הבן היה כומר בפטיסטי אפרו-אמריקאי לוחם למען זכויות של השחורים בארצות הברית וזוכה פרס נובל לשלום.

-ברק חוסיין אובמה השני נולד ב-4 באוגוסט 1961) הוא נשיאה הארבעים וארבעה של ארצות הברית (2009 עד היום). אובמה הוא האמריקאי-אפריקאי הראשון המכהן בתפקיד זה והנשיא הראשון שנולד מחוץ ליבשת אמריקה (בהוואי.

אני הייתי נותן את התואר חמה לד"ר מרטין בגלל שהוא היה זה שהתחיל עם הדאגה לזכיות השחורים בארצות הברית ופעל רבות בשביל זאת. ואת התואר לבנה אני נותן לאובמה בגלל שהוא הנשיא האפרו האמרקי הראשון וזה הדבר שחיסל באופן סופי לחלוטין את האפליה (שהיית חלשה מאוד גם לפני שאובמה הפך לנשיא.

6.ב.

אני אומר שאנחנו כאן בישראל צריכים משיהו שימשיך את הדרכים של הנשאים וראשי הממשלה הקודמים ולמצוא פשרה עם הפלסטינים ועם הערבים,שילחו לגור באיזה ג'נגל או בכל מקום אחר. צריך משהו שיהיה לבנה בשביל שהוא יתבסס על מה שהקודמים לפניו בנו בדרך נכונה וישרה.

"ועוד משהוא קטן":

הדמות של יהושע מהתמונה לא הצבעים משתקפת דמותו בתור עוזרו של משה שהוא יושב כפוף מתחתיו ומשה מניח עליו את ידו בעוד שישנם קרניים שזורחים מראשו,לעומת התמונה עם הצבעים שבה רואים את יהושוע עם הפנים אלינו לעומת משה שהוא עם הגלימה שמסתירה את פניו.כל תמונה משקפת את אותו מצב רק בצורה שונה.לי נראית יותר התמונה ללא הצבעים בגלל שהיא משקפת את הדברים כמו שהם.

תגובה 1: